Między nami dobrze jest

Repertuar

Opis

Mała Metalowa Dziewczynka wraca ze szkoły na hulajnodze elektrycznej. Jej babcia – Osowiała Staruszka – wspomina dzień wybuchu wojny, jakby to było wczoraj. Halina, matka dziewczynki, „specjalistka przemieszczeń palet towarowych w przestrzeni sklepowej klasyczną metodą fizyczną”, wraz z sąsiadką Bożeną – „dyspozytorką materiałów reklamowych w kolportażu bezpośrednim ręcznym” – zderzają się czołowo z celebrytami, gwiazdami TikToka i innych instagramów. Jak się okazuje, wszyscy mieszkają w tej samej kamienicy gdzieś w warszawskim Śródmieściu – mikrokosmosie współczesnej Polski.

Dorota Masłowska opublikowała „Między nami dobrze jest” w wieku niespełna 26 lat – dokładnie tyle ma dziś Patryk Warchoł, reżyser spektaklu, student Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Jego koncepcja została wybrana w ramach „Konkursu dla reżyserek i reżyserów na początku drogi zawodowej”. Warchoł zderza tekst Masłowskiej z własnym pokoleniem – tym zanurzonym w popkulturze, przebodźcowującymi mediami, przytłoczonym chaosem informacyjnym i brakiem narracji pokoleniowej.

Co wyniknie z tego połączenia? Jedno jest pewne: 16 lat po prapremierze „Między nami dobrze jest” wciąż pozostaje celnym, ironicznym i gorzkim komentarzem do polskiej rzeczywistości – może nawet bardziej aktualnym dziś niż kiedykolwiek wcześniej.

PRZEDSTAWIENIE TRWA 85 min. BEZ PRZERWY 

W SPEKTAKLU UŻYWANA JEST WYTWORNICA DYMU 

Rekomendowany dla Widzów od lat 16.

* Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

 

 


Premiera

  • 9 października 2025 / Scena w Baraku
    • TWÓRCY:
    • Reżyseria, adaptacja Patryk Warchoł
    • Scenografia Anna Kolanecka
    • Choreografia, kostiumy Grzegorz Łabuda
    • Muzyka Nikodem Słomczyński
    • Reżyseria świateł, video Ewa Borowska
    • OBSADA: Joanna Jeżewska
    • Monika Kwiatkowska Natalia Stachyra Agnieszka Suchora Sebastian Świerszcz Elżbieta Kępińska (gościnnie)
  • Utwory muzyczne wykorzystane w spektaklu:

    • „Polskie Tango” – Taco Hemingway, Lanek (sł. Filip Tadeusz Szcześniak, muz. Kamil Łanka)

      „Hero” (muz. Hans Zimmer, John Powell)

      „Kala Chashma” – Zee Music Company (sł. i muz. Prempal Hans, Kumaar, Hardip Singh Sidhu, Amrik Singh)

      „Wariacje Golbergowskie, BWv 988: Aria” w wykonaniu Glenna Goulda (muz. Jan Sebastian Bach)

      Polonez z filmu „Pan Tadeusz” (muz. Wojciech Kilar)

      „Co się stało kwiatom – Breakout (sł. Bogdan Józef Loebl muz. Tadeusz Nalepa)

Galeria

Deklaracja dostępności